Hoe ik om ga met mijn prikkels?

Als ik aan mensen vraag.

wat ze graag op mijn blog willen lezen, zeggen ze: “Hoe ga jij om met prikkels?” Vandaar speciaal voor jullie deze eerste blog!

Hoe ik om ga met mijn prikkels.

En wat je er van kunt leren. Een goede nachtrust ! Zo vind ik dat ik ongeveer de klok moet rond slapen vier tot zes dagen in de week! Om dan niet teveel last te hebben van prikkels. Als ik dit niet doe dan krijg ik de volgende dag meer prikkels en dan wordt ik chagrijnig.

Ik werk nu niet meer fulltime omdat ik het niet meer aan kan door alle prikkels die ik te verduren kreeg.

Daarom werk ik nu ongeveer 17 uur in de week. Tijdens mijn werk heb ik soms last van prikkels, daar moet ik dan goed mee omgaan.

Ik krijg deze prikkels bijvoorbeeld als mensen tegen me blijven praten of zeuren.

Of als ik niet begrijp wat ze vertellen of de hele tijd negatief zijn. In mijn hoofd is dit dan als een emmer die vol loopt, hoe voller de emmer wordt, hoe meer ik hier last van krijg.

Dit uit zich dan bijvoorbeeld in chagrijnigheid of hoofdpijn later op de dag of de dag erna.

Ik moet dan echt mijn best doen om rustig te blijven naar mijn collega’s toe. Ik werk er nu een jaar en communiceren met collega’s gaat het laatste half jaar steeds beter.

Ook het bespreken van werkzaamheden en collegiaal zijn naar elkaar toe gaat steeds beter. In het begin van een nieuwe baan duurt het voor mij ook redelijk lang om te weten hoe ik met iedere collega het beste om kan gaan. In het begin levert dit dan extra prikkels op. Ik moet me daar dan bewust niet druk over gaan maken. Dat gaat redelijk. Om zo min mogelijk last te hebben van prikkels maak ik goede, niet te drukke planningen.

Ik moet alleen oppassen dat ik niet te weinig plan.

Als ik te weinig op mijn agenda heb staan dan kan ik me eenzaam voelen of mezelf gaan vervelen!

Gouden tip aan de lezers.

Een hele goede nacht rust is het belangrijkste.Of je nu wel of geen beperking in je hoofd hebt. Hou de tijd niet in de gaten als je in bed ligt.En doe aan ademhaling oefeningen.

Want iedereen kan hoofd pijn krijgen.

 

3 thoughts on “Hoe ik om ga met mijn prikkels?

  1. Google Chrome 60.0.3112.113 Google Chrome 60.0.3112.113 Windows 7 x64 Edition Windows 7 x64 Edition
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/60.0.3112.113 Safari/537.36

    Martijn Smulders
    MartijnSmulders.22@gmail.com
    62.131.34.217
    Safari 7.0 Safari 7.0 iPad iOS 7.0.3 iPad iOS 7.0.3
    Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 7_0_3 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11B511 Safari/9537.53
    Leuke website! Ziet er goed uit!;)

  2. Google Chrome 60.0.3112.113 Google Chrome 60.0.3112.113 Windows 7 x64 Edition Windows 7 x64 Edition
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/60.0.3112.113 Safari/537.36

    Meer dan mamma
    meerdanmamma.blogspot.com
    darojaca@hotmail.com
    85.150.17.75
    Internet Explorer 11.0 Internet Explorer 11.0 Windows 7 x64 Edition Windows 7 x64 Edition
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
    Ik wens je heel veel succes met je blog, leuk dat hij in de lucht is en ik kom vast vaker kijken (ik kom via kindmetautisme forum).

    Schrijf vooral hoe jij de wereld ervaar, daar leer ik het meest van

  3. Google Chrome 60.0.3112.113 Google Chrome 60.0.3112.113 Windows 7 x64 Edition Windows 7 x64 Edition
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/60.0.3112.113 Safari/537.36

    Bedankt voor jullie reacties!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>